mediraty mediraty

Dzienniczek żywieniowy

Dodano: 18.12.2016

Dzienniczek żywieniowy jest niemal niezbędnym elementem odowiedniej diety. Pozwala kontrolować częstość posiłków oraz ich prawidłowość. Pozwala samodzielnie zidentyfikować i wyeliminować przeoczenie lub dodatkowe źródło kalorii w diecie. Dla dietetka jest ważnym źródłem informacji dotyczących naszych nawyków żywieniowych, stanowi więc część wywiadu żywieniowego.

 

 

  1. Prowadź dzienniczek przez 5 dni ( 4 dni w ciągu tygodnia, kiedy przebywasz w pracy, na uczelni itp. oraz 1 dzień weekendowy)
  2. Odżywiaj się w sposób typowy dla Ciebie, taki, jak dotychczas, zgodnie z Twoimi przyzwyczajeniami, nawykami. Nie wprowadzaj żadnych zmian dotyczących ilości oraz jakości produktów i potraw
  3. Zapisuj wszystkie produkty spożywcze oraz napoje wraz z godzinami ich spożycia
  4. W każdym przypadku określ ilość danego produktu lub napoju posługując się gramaturą (z opakowania, odczyt z wagi kuchennej) lub opisem w miarach domowych (np. 1 łyżka stołowa oliwy, pół szklanki mleka, 3 średnie ziemniaki, kawałek pieczeni wielkości połowy dłoni itp.)
  5. W miarę możliwości podaj dokładną nazwę produktu oraz producenta
  6. Spisuj wszystko na bieżąco, by niczego nie pominąć
  7. Pamiętaj – zapisuj wszystko skrupulatnie i szczerze. Tylko wiarygodny dzienniczek pozwoli dietetykowi dokonać właściwej oceny sposobu Twojego żywienia oraz ustalić indywidualny program terapeutyczny

Kontakt